It was my great pleasure to work with Alexander de Blaeij. His conducting was clear and elegant and he really was able to do everything to make it as easy to sing for me as possible . He has a talent to lead and accompany at the same time, which is very rare. The best part of it was that we had tremendous fun and really got in the flow together, the most wonderful achievement in making music together .
Eva Maria Westbroek
Soprano
Als Chefdirigent van het Geldersorkest was ik onder de indruk van het uitstekende actieve vioolspel van Alexander de Blaeij. Toen hij aan mij voor dirigeerde was het voor mij dan ook meteen duidelijk dat hij een sterke persoonlijkheid verbonden met een aangeboren talent voor dirigeren heeft. Ik heb Alexander uitgenodigd bij mij aan de Universiteit van Graz zijn talent verder te ontwikkelen. In korte tijd heeft De Blaeij zich snel ontwikkeld tot een betrouwbare en uitdagende dirigent.’
Martin Sieghart
Professor aan de Musikuniversität Graz, Oostenrijk
Honorair gastdirigent van Het Gelders Orkest
‘There are many conductors, young and old, with unambiguous and diverse talents. But conductors who possess the enviable ability to intensify the musical articulation in long lines and at the same time are able to ensure perfect structural coherence are rare nowadays. That can only be found in the old and venerable generation of Wilhelm Furtwängler, Sergiu Celibidache, Sir Reginald Goodall and Carlos Kleiber.However, exceptions confirm the rule, and Alexander de Blaeij is such an exception, witness his interpretation of the Prelude to Wagner’s music drama ‘Tristan and Isolde’ that took me back to the old days. ‘
Maarten Brandt
Musicologist and leading Wagner scholar
‘Alexander de Blaeij is in mijn ogen een zeer getalenteerde en veelbelovende jonge dirigent. Mede dankzij zijn mooie natuurlijke en vloeiende slagtechniek kan hij zijn gedrevenheid en bevlogenheid in de muziek op een directe manier overbrengen bij een orkest ,grijpt daarbij de aandacht van ieder orkestmusicus en onstaan er zeer lange spanningsbogen in zijn muzikale interpretaties.’
Sonja van Beek
Violiste